Maarten Soomer – Ortec & Suzanne Waser – Hyundai – Thema: Decisions

Zaal 1 | 14:45  – 15:15 uur

Hyundai ’s Optimale media inzet door inzichten uit conversie attributie

Aan de hand van een case voor Hyundai legt Maarten Soomer uit hoe conversie attributie en data science de inzet van media budgetten efficiënter kan maken. Conversie attributie geeft antwoord op de vraag hoeveel kanalen en campagnes hebben bijgedragen aan conversies. Het geeft nog niet direct een antwoord op de vraag hoe mediabudgetten in de toekomst optimaal ingezet kunnen worden. Maarten licht toe wat hierbij komt kijken. Uitdagingen, zoals het meenemen van offline media, komen hierbij ook aan bod.

Maarten Soomer – Marketing Analytics Expert – Ortec

Maarten SoomerMaarten Soomer is Marketing Analytics Expert Consultant bij ORTEC en Assistent Professor aan de Universiteit van Amsterdam. Zijn expertise ligt binnen Marketing Analytics, Conversie Attributie,Dynamic Pricing, Forecasting en Predictive Models.Als docent Quantitative Marketing voor de Master Econometrics en de MBA Big Data & Business Analytics, gecombineerd met 10 jaar ervaring als consultant op het gebied van datagedreven marketing en pricing, biedt Maarten het beste van zowel theorie als praktijk.

Suzanne Waser – Digital Marketing Manager – Hyundai Motor Nederland

Suzanne Waser13 jaar ervaring in automotive (online) communicatie bij diverse merken, sinds ruim een jaar werkzaam als Digital Marketing Manager bij Hyundai. In dat jaar vooral de focus gelegd op de online performance. Door middel van andere mediainzet, andere boodschap en met behulp van tools websitevisits verdubbeld. Door optimalisaties op de website conversie van visit naar sale verhoogd en totaal aantal leads verdriedubbeld. Nu bezig met implementatie van intensief lead follow up project om conversie van lead naar sale te verdubbelen.

 

Wil jij Maarten en Suzanne zien spreken op de DDMA Data Dag? Koop dan hier je ticket!