Keynote – Finbar Hage (Rabobank)

Grote zaal 15:45 – 16:15

Keynote

Rendement uit data; organiseren voor succes

De wereld van data staat bol van de beloftes, ideeën en kansen. Van jou als marketeer, operationeel manager of hoofd data & analyse wordt verwacht dat je de kansen herkent, benut en jouw rol in de beloofde revolutie speelt. In de praktijk is het organiseren van structureel rendement uit complexe data minder eenvoudig. Er is veel winst te halen uit slimmere inzet van data voor eenvoudige processen. Maar, de complexiteit lonkt. Iedere consultant heeft een koffer vol voorbeelden van de meest prachtige toepassingen van data. Altijd succesvol en altijd doorspekt met de meest actuele buzzwords. Aan jou als intern expert de taak om de route naar succes uit te zetten. Oog hebben voor de torenhoge verwachtingen rondom data, maar focus houden op de executie en het resultaat. De prioriteit daar leggen waar het rendement uit data het grootst is voor de organisatie.

Finbar Hage | Hoofd Data & Analytics – Rabobank

Finbar is sinds eind 2016 verantwoordelijk voor Data & Analyse binnen de Rabobank. De competenties rondom Data & Analyse zijn bij Rabobank zoveel mogelijk geconcentreerd binnen één omgeving. Meer rendement realiseren voor klant en bank is de opdracht. Met een grote groep mensen werken ze in het brede veld van data. Van business intelligence oplossingen die sturing geven aan de digitalisering van de bank tot aan het realiseren van meer geavanceerde oplossingen zoals actieve benchmarking van ondernemers, nieuwe gedragsmodellen voor marketing en kredietverlening en realtime fraudeherkening.

Finbar heeft zijn ervaring opgedaan in een breed digitaal veld. Hij was commercieel verantwoordelijk voor een ondernemersportaal dat Reed Business en Rabobank samen opstartten, was vervolgens algemeen directeur bij MoneYou van ABN AMRO en was als directielid bij reisorganisatieThomas Cook in Nederland, België en Engeland verantwoordelijk voor Ecommerce. Bij Rabobank heeft hij zich de afgelopen jaren in diverse interim rollen breed ingezet binnen de retail organisatie om zo de bank en haar klanten maximaal te leren kennen.