Over de Data Dag

WAT IS HET
De DDMA Datadag is gericht op op professionals die slim gebruik van data zien als factor om zich te onderscheiden. Als bezoeker van de Datadag ga je naar afloop naar huis met concrete voorbeelden van bedrijven, concrete learnings en inspiratie om zelf een vervolgstap te maken binnen jouw organisatie. Ook krijg je een kijkje in de keuken bij organisaties die klantdata op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol hebben ingezet afgelopen jaar. De organisatie die van data iets moois heeft weten te maken zal bekroond worden met de Customer Data Award 2019.

De DDMA Data Dag is een initiatief van de DDMA Commissie Data Decisions and Engagement (DDE). De commissie is onderdeel van DDMA (Data Driven Marketing Association), de vereniging voor marketing en data.

VOOR WIE
Aanwezigen op de Datadag zijn managers en professionals die zich bezighouden met klantdata op operationeel, tactisch en strategisch niveau. Zoals bijvoorbeeld CMO’s, CTO’s CRM managers, Chief Data Officers, marketeers, marketing intelligence managers, analisten en programma managers.

HET PROGRAMMA
De Commissie DDE legt focus op hoe organisaties het beste met data de klant(behoefte) centraal kan stellen. Op basis van deze vernieuwende inzichten kun je betere beslissingen (desicions) nemen en er naar toe werken een voorspellende organisatie te worden. Op basis hiervan kun je uiteindelijk de interactie (engagement) met jouw klant verbeteren op alle kanalen om zo de mooiste klantervaring te realiseren.

De commissie legt de lat hoog. Voor de komende editie kunnen we met trots al een aantal interessante (inter)nationale sprekers presenteren. We verwachten eind november het gehele programma te presenteren.

DE CUSTOMER DATA AWARD
De Customer Data Award is een jaarlijkse prijs die door DDMA wordt uitgereikt. Organisaties die het managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol weten toe te passen en van data iets moois weten te maken, maken kans op de award.

Een vakjury die grotendeels bestaat uit eerdere winnaars toetst de cases op het gebied van data, decisions, engagement en de resultaten die het oplevert voor de klant en de organisatie.

Op de Datadag krijgen de drie genomineerden een podium om hun case te presenteren aan het publiek. De jury maakt tijdens het evenement de winnaars bekend. Eerdere winnaars van de Customer Data Award waren o.a. KNVB, Vakmedianet, Sanoma, KLM, Essent, TMG en nu NUON. Bekijk hier alle winnaars.