Marketing in 2020

Datum: 28 november 2017

Marketing in 2020

Tijdens de Data Dag 2017 stelden we bezoekers drie vragen over het marketingvak in de toekomst. Dit zijn de uitkomsten:

Wie is er in de lead?

Volgens ongeveer de helft (48%) van de ondervraagden is de datavisionair in de lead als het gaat om marketing in 2020. Slechts 9% ziet de creatieve merkenbouwer in deze rol en 37% denkt dat het zal gaan om een mix van deze rollen.

 

 

 

 

 

Science of art?

Maar liefst 70% van de bezoekers ziet marketing als ‘science’ en slechts 30% kiest voor ‘art’. Dat komt natuurlijk niet als een verrassing op een congres als de Data Dag, waar het de hele dag vooral gaat over data en technologische ontwikkeling.

 

 

 

 

Belemmering

Als laatste vroegen we wat de datadromen van de bezoekers het meest in de weg staat, onderweg naar 2020. Tooling (28%) en budget (26%) scoorden daar het hoogst. Juridische zaken en Kennis volgen met beide 22%. Het MT staat bij 13% van de bezoekers in de weg van het verwezenlijken van hun datadromen. Nog eens 13% gaf een andere reden op, zoals bijvoorbeeld organisatieverandering, datakwaliteit, gebrek aan tijd en creativiteit.