Data Quality Award 2007

Wij Special Media wint DQA 2007

Wij Special Media (WSM) wint de DDMA Data Quality Award 2007. Dit maakte de vakjury 24 oktober bekend tijdens de feestelijke prijsuitreiking in de Lindenhof te Delft. “Wij Special Media heeft datakwaliteit in de genen”, aldus juryvoorzitter Mariëlle van der Zwan (lees het volledige juryrapport hier). Met producten als de Blije Doos en media gericht op zwangere vrouwen en jonge ouders is dit ook van essentieel belang. De gouden regel van Wij luidt dan ook “bij twijfel niet inhalen”. De publieksprijs werd toegekend aan ING België.

Wij Special Media heeft datakwaliteit in de genen
Rob van Vroenhoven, directeur Wij Special Media “Wij zijn enorm trots op deze Award. De erkenning is een enorme boost voor alle medewerkers. Wij zullen als voorloper op het gebied van datakwaliteit het belang met hart en ziel uitdragen.”

De jury is onder de indruk van de manier waarop datakwaliteit op het hoogste niveau is verankerd in het bedrijf. De doelstelling is een datakwaliteit van 100%. Datakwaliteit is onlosmakelijk verbonden met de missie en strategie van Wij Special Media.

ING België publieksfavoriet
Naast de juryprijs werd er dit jaar voor het eerst een publieksprijs uitgereikt. Deze ging naar ING België. Het publiek stemde massaal op de presentatie van onze sympathieke zuiderburen. Het Belgische datakwaliteitsmodel zal binnenkort in Nederland als voorbeeld dienen bij de integratie van het Postbank-merk met de ING. Hubert Lissens (ING) “Ik ben enorm blij deze prijs te krijgen van een publiek vol professionals. Wij gaan dit ook volop gebruiken om binnen ING weer de aandacht te vestigen op datakwaliteit.”

Genomineerden Achmea (Interpolis) en Philips International werden door de juryleden eveneens geprezen om de hoge kwaliteit van hun inzendingen. Zij namen geen Award mee naar huis, maar ontvingen uit handen van de jury een rapport met een uitgebreide swot-analyse van hun case en suggesties voor verbetering.