Data Quality Award 2006

De eerste uitreiking van de DDMA Data Quality Award vond plaats op 29 november 2006 in het kasteel van de Nyenrode Business Universiteit te Breukelen. De vakkundige jury onder voorzitterschap van Frank Buytendijk reikte de prijs uit aan de winnende case van NUON.

NUON, Theo van der Vleut (Manager Kwaliteitsmanagement)
” Data van goede kwaliteit vormt de basis van alles wat we binnen ons bedrijf doen, … en daar heeft de klant direct profijt van.”

OXXIO, Quinten Verburg (Manager afdeling Contracting)
“Oxxio verstaat onder datakwaliteit het accuraat, correct, compleet en uniform opslaan en verwerken van data. Dit wordt gezien als kritische succesfactor om de voorsprong op het gebied van efficiency en effectiviteit in het servicen van klanten te kunnen waarborgen en verder uit te bouwen.”

T-Mobile, Jos Leber (Data Manager)
“Het belang van goede en betrouwbare gegevens is niet meer iets dat alleen intern gezien en gevoeld wordt. Onze klanten worden immers via internet (My T-Mobile) ook rechtstreeks met hun eigen gegevens geconfronteerd.”

Europ Assistance, Hans Steur (Manager ICT)
“De rol van datakwaliteit is cruciaal om een kwalitatief hoogwaardige dienst te kunnen verlenen. Goede datakwaliteit is inmiddels een stuk geworden van de levensader.”

Stichting Infofilter, Peter van Buijtene (Directeur)
Onze visie is dat datakwaliteit verder gaat dan correcte gegevens. Het gaat om correct handelen. Niet enkel in datatechnische zin maar ook in marketing technische zin. Dit stelt onze gebruikers in staat niet alleen kosten te besparen, of imagoschade te voorkomen maar ook meerwaarde te realiseren in rendement en waardering voor het merk.”

Het Alliance Consumenten Loyaliteitsprogramma van Essilor & Loyalty Lab, Maarten Roeterink (Strategy Director en Partner)
“Datakwaliteit van doel naar tool….De marketingrandvoorwaarden van nu en de stand van IT maken het eindelijk mogelijk om DM in te zetten zoals DM bedoeld is.”