Customer Data Award 2014

Nutricia presenteert de meest succesvolle datacase van 2014

Nutricia is dinsdagavond 18 november uitgeroepen tot de winnaar van de Customer Data Award 2014. De award wordt elk jaar toegekend aan de organisatie die op innovatieve en effectieve wijze klantdata gebruikt in haar marketingcampagnes. Zij liet daarmee genomineerden Ziggo, Nationale Nederlanden, De Goede Doelen Loterij, MoneYou en Robeco achter zich. De uitreiking vormde de afsluiting van het datacongres Data en Dialoog in de Praktijk.

Volgens juryvoorzitter Kees Groenewoud is de case van Nutricia Danone een voorbeeld voor de sector én het vakgebied: ‘Bij de case van Nutricia Danone geldt dat alle activiteiten die men heeft uitgevoerd zichtbaar en voor de klant merkbaar bij hebben gedragen aan het realiseren van de gekozen strategie. Bovendien is de doorvertaling naar marketing processen en marketing communicatie heel consistent en indrukwekkend. Zo krijgt een nieuwe moeder de juiste content die past bij de vragen die ze heeft. Nutricia heeft rekening gehouden met de complexiteit van datagedreven ondernemen en hoewel de organisatie zelf aangeeft nog niet op alle vlakken te kunnen spreken van rendementsmeting, zijn alle inspanningen er op gericht de eConnect strategie uit te rollen tot een volwaardig business kanaal, naast de gelinkte e-commerce mogelijkheden die er al zijn.’

Tom de Waard nam de award namens Nutricia in ontvangst: ‘Wat onze case uniek maakt, is dat we uitgaan van de moeder. We stellen haar centraal in alles wat we doen. Ons doel: de moeder over alle kanalen heen volgen en haar daar te voorzien van voor haar relevante en inspirerende informatie en diensten waar ze op dat moment behoefte aan heeft.’

image (5)_1