Customer Data Award

DE CUSTOMER DATA AWARD
De Customer Data Award is een jaarlijkse prijs die door DDMA wordt uitgereikt. Organisaties die het managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol weten toe te passen en van data iets moois weten te maken, maken kans op de award. Bekijk hier de genomineerden van 2019. 

Een vakjury die grotendeels bestaat uit eerdere winnaars toetst de cases op het gebied van data, decisions, engagement en de resultaten die het oplevert voor de klant en de organisatie. Op de Datadag krijgen de drie genomineerden een podium om hun case te presenteren aan het publiek. De jury maakt tijdens het evenement de winnaars bekend.

Winnaars voorgaande jaren
Al sinds 2006 wordt deze Award uitgereikt aan organisaties die aantoonbaar laten zien dat ze hun data inzetten voor het verbeteren van de klantdialoog. De vakjury beoordeelde tot en met 2017 alle ingezonden cases op basis van analyse en segmentatie, datakwaliteit, data governance en data-integratie. Eerdere winnaars: Vakmedianet (2016), Sanoma (2015), Nutricia (2014), ING (2013), KLM (2012), Telegraaf Media Groep (2011), Wereld Natuur Fonds (2010), Truvo (2009), RDC (2008), Wij Special Media (2007), Nuon (2006).

DDMA Customer Data Award 2019

Het is niet meer mogelijk om een case in te dienen voor de Customer Data Award 2019!

Winnaar DDMA Customer Data Award 2017: KNVB

KNVB heeft de DDMA Customer Data Award 2017 gewonnen. De ingezonden case van de voetbalbond werd door de jury uitverkozen boven die van de andere genomineerden, Vacanceselect, Manutan en Bilderberg Hotels. Lees hier waarom zij de award hebben gewonnen.